Talks
Fra “grønne” påstande til reel forståelse
Mine oplæg tager afsæt i aktuelle indsigter og forskning, der gøres levende gennem klare visualiseringer, inspirerende cases og løbende interaktion, med henblik på at motivere og mobilisere til handling.
Temaerne sammensættes efter jeres ønsker og behov, og oplæggene kan tilpasses såvel større som mindre grupper, på tværs af virksomheds- og organisationsstørrelser, og målrettes konkrete teams eller bredere publikummer på f.eks. konferencer, uddannelser eller i forbrugeroplysningsøjemed.
Temaer
Hvad bæredygtighed reelt betyder, og hvordan et fælles sprog kan hjælpe os i omstillingen (og nej, det giver ikke mening at tale om, at noget er “mere” eller “mindre” bæredygtigt)
Hvordan man kan navigere udenom greenwashing, og hvordan “grøn” markedsføring påvirker vores forbrugeradfærd
Hvad en doughnut og et cocktailglas kan fortælle os om vores forbrug og fremtidens license to operate
Hvordan vi manipuleres til forbrug, og hvordan klima-, adfærdsvidenskab og reklamelovgivning sætter nye grænser for kreativ kommunikation
Hvad en økonomi, der tager afsæt i menneskelig og planetær trivsel vil betyde for fremtidens virksomheder, produktdesign og forbrug
Hvordan virksomheder og organisationer kan positionere sig ved at udvikle strategier, der er proportionelle med udfordringerne
Hvordan social retfærdighed er en uvilkårlig del af omstillingen, og hvad f.eks. en leveløn betyder for dem, der får den (og alle os andre)
Hvordan cirkulær økonomi og certificeringsordninger er blevet en kæmpemæssig sovepude
Hvad der står i vejen for mode- og tekstilindustriens (og mange andre industriers) omstilling, og hvad det betyder for fremtidens policy, virksomheder og forbrug
Hvordan kommende EU-lovgivning både fordrer og udfordrer en reel omstilling, og hvad man kan gøre for at gå beyond compliance
Fandt du ikke det du søgte? Så spørg alligevel. Hvis ikke jeg kan hjælpe, har jeg sandsynligvis en kollega, der kan.
Brug for en veloplagt moderator eller debattør?
Jeg deltager også hyppigt i debatter i relation til de ovenstående tematikker, så tøv ikke med at række ud, hvis I savner hjælp til at facilitere en samtale eller ønsker et perspektiv repræsenteret.
“Tanjas dybe indsigt og exceptionelle formidlingsevner gør hende, i min optik, til en af Danmarks førende indenfor, hvordan virksomheder kan gentænke deres tilgang og rolle i den grønne omstilling, så proportionaliteten i indsatserne flugter med såvel planetære som sociale grænser. Hvad end du booker en rådgivnings-session, en workshop eller en talk, tør jeg godt garantere, at du får noget af en øjenåbner.”
— Oscar Haumann, Purpose Economy Denmark & Post Growth Guide