Research & Datagrundlag

Står I og mangler et solidt datagrundlag for en kommende kampagne eller til at understøtte jeres interne beslutningsprocesser?

Jeg hjælper hyppigt såvel virksomheder og organisationer som medier med research til et bredt udsnit af formål, fra forbrugeroplysning til forretningsudvikling. Tidligere samarbejder tæller bl.a. Etisk Handel Danmark, Post Growth Guide og Forbrugerrådet Tænk, for hvem jeg udarbejdede datagrundlaget for anmeldelsen af Zalando m.fl. Jeg understøtter også hyppigt NGO’er, det Europæiske Miljøagentur (EEA) og tænketanke i udarbejdelsen af rapporter.

Hvad enten det, I ønsker at fremsætte påstande om, tager afsæt i bæredygtighed som generel term eller modebranchen mere specifikt, er det vigtigt at være bevidst om de mange barrierer, der er for retvisende data.

Især modebranchen er udfordret. Eksempelvis er der hverken belæg for at kalde den verdens 2. mest forurenende industri, eller for at sige, at den står for 10% af de globale CO2-udledninger. Man kan heller ikke sige ret meget kvalificeret om en t-shirts vandforbrug, og generelt skal man være forsigtig med generelle påstande om fibre og materialer. “Genanvendt” polyester er sjældent genanvendt polyester, “bambus” findes ikke, og de fleste “livscyklusanalyser” er en løgn.

Lyder det som noget, I kunne have brug for hjælp til? Så tag endelig kontakt.

Udvalgte cases & Rapporter

Forbrugerrådet Tænk

Post Growth Guide

Det Europæiske Miljøagentur (EEA)

Det Europæiske Miljøagentur (EEA)